Program


Korlátok nélkül

Korlátok nélkül

M. Petipa / Solymosi T. / Mirzoyan A. / Prokofieva I. / W. Forsyte / H. Lander / L. Minkus / L. Delibes / F. Schubert: Korlátok nélkül | Without limits
Balettest két részben

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: május 1. vasárnap, 11:00

Korlátok nélkül. Egy klasszikus és három neoklasszikus balett, amelyek a kivitelezhetőség határait feszegetik, s amelyek a táncosoktól emberfeletti teljesítményt, virtuóz technikai tudást kívánnak meg. Az est első darabja a közelmúltban bemutatott Paquita-szvit, amelyben Mirzoyan Albert, Irina Prokofieva és Solymosi Tamás a legendás koreográfus, Marius Petipa egyik gyöngyszemét dolgozta át. William Forsythe A tökéletesség szédítő ereje című darabját a klasszikus technika előtt való igazi főhajtásnak szánta, amely az est során beékelődik George Balanchine két darabja, a Sylvia pas de deux és a Téma és Variációk című egyfelvonásosai közé, amelyek pedig szó szerint a technikáról, annak gyakorlásáról, elsajátításáról szólnak.

Koreográfus Marius Petipa eredeti koreográfiája nyomán: Mirzoyan Albert, Prokofieva Irina, Solymosi Tamás
Zeneszerző: Ludwig Minkus, Édouard Deldevez, Léo Delibes, Riccardo Drigo, Daniel Auber, Cesare Pugni, Nikolai Tcherepnin, Yuli Gerber
Jelmeztervező: Rományi Nóra
Díszlettervező: Oleg Molchanov (RUS)
Próbavezető balettmesterek: Mirzoyan Albert, Prokofieva Irina, Solymosi Tamás
Kiemelt szólista pár: Melnik Tatiana, Leblanc Gergely / Lee Yourim, Balázsi Gergő Ármin / Tanykpayeva Aliya, Timofeev Dmitry

 

 

William Forsythe / Franz Schubert

A tökéletesség szédítő ereje – The Vertiginous Thrill of Exactitude

William Forsythe amerikai balettművész és koreográfus alkotásai a klasszikus technikából indulnak ki, de akár a szélsőségekig képes továbbgondolni azokat. Ennek példája A tökéletesség szédítő ereje című 11 perces darab is, amely három női és két férfi táncosra készült: szólók, pas de deux-k, pas de trois-k és együttesek váltakoznak cselekmény nélkül Schubert 9. („Nagy”) szimfóniájának virtuóz és fennkölt utolsó tételére.
A klasszikus technika előtti főhajtás ez a mű, amely ma már az egyik legnagyobb kihívásokat támasztó rövid balettnek számít. A Középre, kissé megemelve után ez a második Forsythe-darab, amelyet a Magyar Nemzeti Balett repertoárra tűz.
„Kecses, éteri és pontos.” (Horeczky Krisztina, Tánckritika.hu)
 
 

M. Petipa / Solymosi T. / Mirzoyan A. / Prokofieva I. / L. Minkus / É. Deldevez / L. Delibes / R. Drigo / D. Auber

Paquita-szvit

Kevés olyan alkotás keletkezett a klasszikus balett történetében, melynek annyi verziója létezne, amennyi a Paquita-szvitnek vagy másképpen Paquita Grand Pas (classique)-nak. Marius Petipa készítette az eredeti Paquita című francia balettből az új darabot, melyből karöltve Ludwig Minkus zeneszerzővel összeválogatta a főbb számokat. A művet az 1882-es oroszországi bemutatója óta máig úgy adják elő a világban, hogy annyi variációt és szólót használnak fel, akár külső forrásból hozzátesznek, amennyit az adott produkció koreográfusa megálmodik. Sőt a darab különlegessége, hogy gyakran a fellépő táncosok a saját személyükre szabottan határozzák meg, mely számot táncolják, vagy éppen az ő számukra készített koreográfiát adják elő.
Az Eiffel Műhelyház színpadán ezúttal Mirzoyan Albert, Prokofieva  Irina balettmesterek és Solymosi Tamás balettigazgató, a Magyar Nemzeti Balett nagy mesterei dolgozzák át és viszik színre Petipa koreográfiáját.

 

Harald Lander / Carl Czerny / Knudåge Riisager

Etűdök

Az Etűdök Harald Lander koreográfus egyik legkiemelkedőbb alkotása, melyet 1948-ban alkotott a Dán Királyi Balett számára. A balett az öt pozíció bemutatásával, gyakorlásával kezdődik a balettrúd mellett, s a próbatermi munkafolyamatok egyes részeinek bemutatásán keresztül jut el végül az elkészült Előadás nagy fináléjáig. Az Etűdök a balett-táncosok mindennapi munkáját mutatja meg a maga letisztult valójában és nagyszerűségében: a klasszikus balett szépségét és esztétikáját, illetve a Tánc örömét és izgalmát.
„Ezek a balettdarabok az elejétől a végéig virtuozitást és komoly technikai tudást igényelnek. (…) Különösen kiemelném a balettmesterek kiválóságát és a táncegyüttes pazar teljesítményét.” (Graham Watts, Bachtrack)
A koronavírus helyzetre való tekintettel, kizárólagosan a 2022 április-májusra tervezett Etűdök előadások vontakozásában, Lise Lander kivételes engedélyt adott a Magyar Nemzeti Balettnek arra, hogy élő zenekari kíséret nélkül adja elő a balettet.

Ajánlatunk


Opera két részben, három felvonásban, magyar nyelven, magyar és angol felirattal A produkció szövege és zenei anyaga a mű ős- és baritonváltozatának felhasználásával jött létre.

Opera három felvonásban, olasz nyelven, magyar és angol felirattal

Sir Kenneth MacMillan / Liszt Ferenc – John Lanchbery: MAYERLING Balett három felvonásban

Ajánló


Georges Bizet CARMEN Opera két részben, négy felvonásban, francia nyelven, magyar és angol felirattal

Opera két részben, négy felvonásban, olasz nyelven, magyar és angol felirattal

Opera három felvonásban, olasz nyelven, magyar és angol felirattal

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!